Handhavingszekerheden / servicenormen zijn noodzakelijk!

Duidelijkheid over handhaving daar is in Amsterdam veel behoefte aan. Vooral in het centrum.  Iedereen klaagt nu over een gebrek aan handhaving en de politiek wil nu zelfs nog gaan bezuinigen  op handhaving. Gekker moet het niet worden.

Amsterdammers hebben recht op handhaving en recht op duidelijkheid.  Het is verstandig om daarom een aantal handhavingszekerheden / servicenormen op te stellen.  De uitvoering van de normen bepalen vervolgens het budget.   Heel simpel dus.

1. Altijd bereikbaar via hetzelfde telefoonnummer
2. Oproepen dienen binnen 2 minuten beantwoord te worden (dag- en nacht)
3. Na een melding van overlast dient handhaving binnen 20 minuten ter plaatse te zijn. (ook op het water)
4. Altijd inhoudelijke terugkoppeling binnen 36 uur.
Met daarbij een melding wanneer welke actie is ondernomen, wat de bevindingen waren en eventueel welke vervolgacties ondernomen worden.
5. Handhaving loopt elke dag 2 tot 3 keer per dag door alle straten binnen de postcode gebieden 1011 en 1012.

Handhavingsverzoek
Niet tevreden over handhaving?  Dien dan een handhavingsverzoek in. De gemeente moet dan in actie komen. Doen ze dat niet dan heeft u soms zelf recht op een ‘vergoeding’ van ruim 1200 euro. Een handhavingsverzoek is iets anders dan het doen van een melding. Meer informatie hierover elders op deze website >>>

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s